Krigare gömda under kjolarna?

Lyssna på Cecilia Uddéns reportage från Gaza. Klicka här Jag citerar:

"Abu Ahmed (en Hamas-krigare min anm.) hyllar också Gazas civilbefolkning:
De gav oss mat och skydd, de var beredda att dö med oss.

Jag frågar om det inte snarare är en soldats uppgift att skydda civilbefolkningen, känner du ingen skam och ånger över att så många civila dog utan att ni lyckades rädda dem?"

Ja vad tycker du? Gömde sig Hamas-krigarna under kjolarna på sina kvinnor och barn?

En småbarnspappa i Gaza säger till Cecilia Uddén:
"De bryr sig inte om civila, de säger att de som dör kommer till paradiset, men själva gömmer de sig efter att ha avfyrat en raket och så får civilbefolkningen ta smällen, säger småbarnspappan"

Gömde dom sig?


Kommentarer
Postat av: lotta

får jag tipsa om en bra sida som ger dig mycket mer trafik till din blogg http://www.mer-trafik.se/cgi-bin/ref.cgi?r=lottal

2009-01-26 @ 10:53:42
URL: http://lottalindqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0